Jak fungujeme
REGISTROVANÉ DĚTI:
K preventivnímu vyšetření, očkování nebo i k vyšetření nemocného dítěte je potřeba se předem objednat. Napište mám sms nebo email a ozveme se vám s termínem vyšetření.
Do sms / emailu - prosíme vždy uveďte jméno dítěte!!! Děkujeme !
Nemocné děti objednáváme obvykle do 24 max 48 hodin.
Preventivní prohlídky je prozíravé objednávat měsíc před plánovaným termínem vyšetření. ( Netýká se prevenci v prvním roce věku života, další termín objednáváme obvykle rovnou u preventivní prohlídky )
1. Prosíme všechny registrované pacienty, aby nám v průběhu ordinační doby netelefonovali, ale poslali sms zprávu nebo napsali email. Jakmile to bude možné, budeme na ně obratem reagovat.
Vzhledem k tomu, že se nám extrémně množí telefonáty s různými dotazy ohledně neregistrovaných dětí, budeme zpátky telefonovat jenom na sms zprávy / emaily. Na zmeškaný hovor aktuálně reagovat nejsme schopni. Těch zmeškaných hovorů je třeba 50 za dopoledne a cca 30 z nich se týká neregistrovaných dětí. Děkujeme za pochopení.
2. K očkování, prosím, přivádějte jenom zdravé děti. Jakmile je dítě nemocné, "od rána na něj něco leze", "dneska se mi nelíbí, ale jinak je, pani doktorko, zdravé", nebo mělo v posledních 14 dnech: a) horečku nad 38.5C, nebo b) průjem nebo c) užívalo antibiotika ústy, očkované nebude.
Pokud vaše dítě onemocní v čase, kdy plánujete očkování a vy honem potřebujete, aby jej viděl lékař, v žádném případě nepřicházejte na již objednaný termín pro děti k očkování, ale nás kontaktujte a my vám najdeme jiný termín v ordinačním čase pro nemocné děti.
Prosím, respektujte to! Nezadělávejte na problém jiným zdravým dětem nebo miminkům!!!
Nepřicházejte s kašlavým dítětem k očkování, "abych jej poslechla, když už máte ten termín".
Chci chránit malé děti, zdravé děti, kojence, které přicházejí zdravé k očkování. Nechci, aby onemocněly od jiných zrovna nemocných dětí v čase, kdy je očkujeme. Zde více než kdekoliv platí: prevence - základ léčby!
Již teď děkuji všem, kteří to respektují! DĚKUJEME !
3. Ke vstupnímu vyšetření nebo k prevenci, prosím, přivádějte jenom zdravé děti. Ať se děti u nás vzájemně nenakazí. Děkujeme. Stejně tak prosíme o vyplnění vstupního dotazníku. Velice nám to šetří čas. Pokud někdo dotazník vyplněný mít nebude, nebude ve vstupním vyšetření pokračováno a bude mu nabídnutý nový termín návštěvy. Vstupní dotazník obvykle dostáváte s potvrzením termínu pro vstupní vyšetření. Pokud ne, prosím, řekněte si o něj a my vám jej zašleme.
U vstupního vyšetření / preventivní prohlídky si dle potřeby vyžádejte "Posudek pro dítě k zotavovacím akcím". Pokud si jej budete žádat 3 měs od preventivní/vstupní prohlídky je mou povinností prohlídku zopakovat, co mě jistě nepotěší, tak jako ani vás, protože cena za daný posudek bude násobně vyšší.
4. Akutně nemocné dítě: prosíme, aby jste nás kontaktovali mailem, nebo sms zprávou. Dle klinického stavu domluvíme co nejvhodnější termín k vyšetření. Máme rozdělené hodiny pro nemocné a pro zdravé děti. Proto prosím, o respektování. Již od začátku pandemie Covid -19 je z nařízení hygieny nutné před jakýmkoliv vyšetřením u lékaře - pediatra, kontaktovat jej a oznámit příznaky nemoci. Zatím se nám pořád ukazuje jako nejvhodnější objednávání na konkrétní den a hodinu. Obvykle je dítko objednané do 24 max 48 hodin.
Pokud napíšete zprávu v ranních hodinách jsme schopni vás ještě ten den vyšetřit. V ostatních případech dostáváte termín obvykle na následující pracovní den.
V urgentních případech lze poslat sms zprávu se začátkem: URGENT a stručně popsat co se děje a ozveme se zpátky. Pokud je to vyloženě urgentní je nutné volat RZP.
5. Dítě s NEŠTOVICEMI NECHODÍ MEZI NEMOCNÉ DĚTI! Neštovice nám, prosím, nahlásíte. Následně vás bude lékař telefonicky kontaktovat a domluvíme se na dalším postupu. V případě nejasnosti lze využít moderních technologií, nebo vyšetření dítěte v autě mimo prostor ordinace. Dítě s neštovicemi nepatří ani do MHD.
NOVOROZENEC
Pokud jste s námi domluveni na přijetí novorozence do pediatrické péče v L care, prosíme, aby jste nám v čase po porodu, kdy již víte, kdy budete propuštěni z nemocnice, poslali zprávu nebo poslali email s informací kdy se dítě narodilo a kdy je plánovaný termín propuštění do domácí péče. Následně na to se společně domluvíme na vstupním vyšetření novorozence. Pokud nám jenom napíšete: "máme dítě a chceme registrovat", můžete se dočkat odpovědi, že nové děti neregistrujeme a termín vám daný nebude.
Nepodporujeme porody doma, které jsou v této zemi zatím ilegální a taky ani ambulantní porody, protože z kapacitních důvodů tento typ péče aktuálně nezvládneme. Pokud plánujete tento typ porodu, u nás vás registrovat nebudeme. Pokud nám tuto informaci zamlčíte, budeme velice smutní, když vám budeme odpovídat, že vaše dítko do péče po porodu nepřevezmeme, i kdybychom byli předem domluveni, protože základem vztahu pacient/rodič-lékař, je důvěra a my opravdu z kapacitních důvodů tento typ péče nezvládneme. Děkujeme za pochopení.
Ke vstupnímu vyšetření si přineste propouštěcí zprávu novorozence, dotazník tuberkulózy a zdravotní průkaz, který vám dají v porodnici.
PROSÍM BUĎTE DOCHVILNÍ! Chceme, aby novorozenec po propuštění z nemocnice u svého prvního vyšetření u pediatra zde nepotkal žádné jiné děti, které by jej potenciálně mohly nakazit. Pokud nám dorazíte o 10-15min později, děláte problém nám a hlavně svému novorozenému dítěti. Pokud ještě později, již vás přeobjednáme na jiný čas.
Novorozenec doma je nová zkušenost a vše trvá déle. My to víme. Teď již i vy a prosím, dle toho se, prosím, zorganizujte.
KONZULTACE
Na vyžádání poskytujeme placené konzultace. Termín je potřeba předem domluvit.